HOME > 예체능 > 음악 > 아시아디지털아트앤디자인학회 > 아시아디지털아트앤디자인학회 학술대회 자료집
A Study on Social Learning though ‘build a relationship’ of Social Simulation Game - Focusing on Game
분야 예체능 > 음악
저자 Choi, Hyeyoung Park, Seungho
발행기관 아시아디지털아트앤디자인학회
간행물정보 아시아디지털아트앤디자인학회 학술대회 자료집 2011년, ADADA 2011, 197page~200page(총4page)
파일형식 1805138 [다운로드 무료 PDF 뷰어]
판매가격 6,000원
적립금 180원 (구매자료 3% 적립)
이 자료를
논문의 미리보기 2페이지를 PDF파일로 제공합니다.
 
연관 논문
Social Network Game 이용자의 전환의도에 관한 연구 - 카카오톡 플랫폼 기반 게임을 중심으로
Identifying Social Relationships using Text Analysis for Social Chatbots -
Effects of Shared Experience on the Intention to Use of Social TV -
Social Network Game 이용자의 전환의도에 관한 연구: 카카오톡 플랫폼 기반 게임을 중심으로
International Students’ Socialization and Social Support - In Case of Chinese Students in South Korea
 
 
목차
부제 :
Abstract
1 Introduction
2. Play & Study
3. Research on successful case of simulation game
4. Conclusion_New possibility
References
 
 
영문초록
Social Games are based on web that has simple rules to play in fictional time and space background. This paper is to analyze the relationship between social game, Social Network and user behavior through the Social Games <Sims Social>. Characteristics of social Game are firstly it is simple and easy to play, secondly, it is popular to the public, and thirdly it is based on personal connections in reality. These features of Social Game make itself different from Video Game with one player or MMORPG with many unspecific players. Especially Social Game show a noticeable characteristic related to social learning. The object of this research is to provide a possibility that game that its social perspective can be strengthened in social game environment and analyze whether it actually influences on problem solving of real life problems, therefore suggesting its direction of alternative play means and positive simulation game.
 
 
Social Network game, Simulation game, Relationship, Communication
 
 
도움말
본 논문은 참고용 논문으로 수정 및 텍스트 복사가 되지 않습니다.
 
 
추천자료
[사회심리학] internet addiction(based on Social control theory)(영문)
[MIS] SNS & Social Game(영문)
[소비자 행동] SNG 소셜게임(Social Network Game)의 사용 실태와 이유
프뢰벨 유아교육방법의 의의에 관한 연구 - A Study on the Implications of Froebel`s Methods of Early Childhood Education
사회적 지지가 약물남용청소년들의 대처기술에 미치는 영향 The Effects of Social Support on Drug-Abusing Teenagers\` Coping Skills
thesis of learning, lesson, a course of study
[통계학] 논문분석-The impact of awareness and accessibility on expertise retrieval A multilevel network perspective
원서번역 Social Work Practice A Generalist Approach A Generalist Approach
원서번역 Social Work Practice A Generalist Approach A Generalist Approach
원서번역 Social Work Practice A Generalist Approach A Generalist Approach
오늘 본 자료
오늘 본 자료가 없습니다.
장바구니 담은 자료
장바구니가 비어 있습니다.
이 간행물 인기자료
Stereoscopic Images Display System ...
International Design Conference of ...
Design Process Based on the Futures...
사례분석을 통한 순환형 임대주택 공...
Preliminary of User Interface Desig...
이 간행물 신규자료
International Design Conference of ...
DESIGN, SOCIETY AND MOVEMENTS OF PE...
Impact to the Color Image of White ...
CONNECTING THE ART FORMS - A REVIEW
WHAT DO WOMEN WANT FROM SMART WEARA...
저작권 정보
본 학술논문은 ㈜누리미디어와 각 학회간에 저작권 계약이 체결된 것으로 HAPPY학술이 제공하고 있습니다. 본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
 
서비스이용약관 | 개인정보취급방침 | E-mail 수집 거부 | 제휴 및 광고문의 | FAQ
이메일 무단 수집 거부
본 웹사이트에 게시된 이메일 주소가 전자우편 수집 프로그램이나 그 밖의 기술적 장치를 이용하여 무단으로 수집되는 것을 거부하며, 이를 위반시 정보통신망법에 의해 형사처벌됨을 유념하시기 바랍니다. [게시일 2003년 4월 2일]