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오버워치 루트 박스 시스템 분석 -
분야 공학 > 기타(공학)
저자 한석희
발행기관 한국게임학회
간행물정보 한국게임학회 논문지 2018년, 한국게임학회 논문지 제18권 제1호, 95page~103page(총9page)
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목차
부제 : Analysis of Loot Box System in Overwatch
요약
ABSTRACT
1. 서론
2. 확률형 아이템
3. Overwatch
4. 연구문제
5. 연구결과 및 시사점
6. 결론
REFERENCES
 
 
국문초록
This study analyzes the system of Loot Box in Overwatch, FPS genre game produced by an American company Blizzard. Currently, one of the most controversial issues in the recent industry is “Probability-Type Item” that game users purchase high-end game items as a form of lottery. As this study examines a foreign case of Loot Box that is similar to Probability-Type Item, it would show how it is constructed and does legal approaches. Throughout this, it not only analyzes pros and cons of the Loot Box system, but also provides thought-provoking messages for the issue of the Probability-Type Item.
 
 
영문초록
본 연구는 미국의 블리자드社의 FPS 장르 게임 Overwatch의 루트 박스(Loot Box)의 구조를 탐구한다. 현재 최근 게임 산업 가장 큰 논란거리 중 하나는 게임 유저들이 고성능의 게임 아이템을 복권 형식으로 구입하는 “확률형 아이템”이다. 본 연구는 확률형 아이템과 비슷한 해외의 루트박스 사례를 다각적으로 탐구하여, 어떠한 구조를 지니고 있는지를 분석하고 법적인 해석을 시도한다. 이를 통해, 루트 박스 시스템의 장단점을 분석할 뿐만 아니라 국내의 확률형 아이템 문제를 위한 시사점을 제공한다.
 
 
Online Game(온라인 게임), Game Item(게임 아이템), Probability-Type Item(확률형 아이템), Loot Box(루트박스), Overwatch(오버워치)
 
 
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