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Glass ceiling in video games - Unequal gender status in Pokémon Series
분야 공학 > 기타(공학)
저자 Sukhee Han
발행기관 한국게임학회
간행물정보 한국게임학회 논문지 2017년, 한국게임학회 논문지 제17권 제6호, 173page~188page(총16page)
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목차
부제 : 게임에서의 유리천장 : 포켓몬 시리즈의 불평등 성 지위
요약
ABSTRACT
1. Introduction
2. Background
3. Purpose and Method of Study
4. Result
5. Discussion
6. Conclusion
REFERENCES
 
 
국문초록
This study explores the gender status of Pokémon Series by analyzing the aspects of male/male-dominated Pokémons and female/female-dominated Pokémons. Counting from the First Generation to the Seventh Generation Pokémon, there are 802 characters. Each Pokémon has different gender ratio; the one Pokémon could have more “possibility” to become male, female, equal, or genderless when he/she is born. This study examines those Pokémons in three criteria: 1) Frequency 2) Stats 3) Diversification of Type, and it compares them based on their gender. Pokémon Series is different than other video games as it provides many characters (Pokémons). Thus, it helps the audience to view the gender status of video game characters more closely and meaningfully.
 
 
영문초록
본 연구는 포켓몬 시리즈의 남성/남성 지배 포켓몬들과 여성/여성 지배 포켓몬들의 특징을 분석하면서 포켓몬 시리즈의 성 지위에 대해 탐구한다. 1세대부터 8세대까지 802의 포켓몬 캐릭터가 존재한다. 각 포켓몬들은 태어날 때 다른 성 비율을 지니고 있다: 하나의 포켓몬은 남성, 여성, 동등, 무성의 “확률”을 지니고 있다. 본 연구를 이러한 포켓몬들은 3가지 기준으로 분석 한다: 1) 출연 빈도 2) 능력 3) 종류의 다양성, 그리고 이것을 성별의 기준으로 비교한다. 포켓몬 시리즈는 다른 비디오 게임과 다르게 다양한 캐릭터들을 제공한다. 그러므로 이는 사람들이 비디오 게임 캐릭터들의 성 지위를 보다 깊고 의미 있게 볼 수 있도록 도와준다.
 
 
Gender, Video Game, Glass Ceiling, Equality, Pokémon
 
 
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