하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening

 1  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-1
 2  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-2
 3  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-3
 4  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-4
 5  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-5
 6  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-6
 7  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-7
 8  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-8
 9  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-9
 10  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-10
 11  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-11
 12  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-12
 13  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-13
 14  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-14
 15  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-15
 16  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-16
 17  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-17
 18  하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening-18
※ 미리보기 이미지는 최대 20페이지까지만 지원합니다.
  • 분야
  • 등록일
  • 페이지/형식
  • 구매가격
  • 적립금
자료 다운로드  네이버 로그인
소개글
하나의 사건 두 개의 시선 The Missing Lin Learning Listening에 대한 자료입니다.
본문내용
- 8장의 ‘듣기: 거기 누구 있습니까?’의 단원에서 나오는 책으로 듣기에 관련하여 서술한 책이다. 의사소통에 있어서 듣는다는 것은 중요한 것이다. 이 책의 서면 Preface부분을 보면 많은 사람들이 도로에서 운전을 하는 중에 자동차 라디오를 듣는다고 나와 있다. 그리고 평균적으로 일상생활의 삼분의 일부분을 텔레비전과 라디오를 듣고 있음을 알 수 있다. 그리고 의사소통기구의 교육체계도 보면 듣는 것보다는 쓰는 것 , 읽는 것, 말하는 것을 많이 가르치고 있음을 알 수 있다. Listening is a skill 듣는 것도 하나의 기술이다. 그래서 이 책은 독자들이 좀 더 듣기 능력이 발전하고 듣고 잘 이해하는데 도움이 된다. 듣기에 대하여 다시 한 번 생각해보고 의사소통에 도움이 되길 바란다.
2. Chapter 1 - The Missing "L" in Learning-Listening
- We experience spaces not only by seeing but also by listening. We can navigate a room in the dark, and "hear" the emptiness of a house without furniture. Our experience of music in a concert hall depends on whether we sit in the front row or under the balcony. The unique acoustics of religious spaces acquire symbolic meaning. Social relationships are strongly influenced by the way that space changes sound. In Spaces Speak, Are You Listening? Experiencing Aural Architecture, Barry Blesser and Linda-Ruth Salter examine auditory spatial awareness: experiencing space by attentive listening. Every environment has an aural architecture.
The audible attributes of physical space have always contributed to the fabric of human culture, as demonstrated by prehistoric multimedia cave paintings, classical Greek open-air theaters, Gothic cathedrals, acoustic geography of French villages, modern music reproduction, and virtual spaces in home theaters. Auditory spatial awareness is a prism that reveals a cultures attitudes toward hearing and space. Some listeners can learn to "see" objects with their ears, but even without training, we can all hear spatial geometry such as an open door or low ceiling.
Integrating contributions from a wide range of disciplines - including architecture, music, acoustics, evolution, anthropology, cognitive psychology, audio engineering, and many others - Spaces Speak, Are You Listening? establishes the concepts and language of aural architecture. These concepts provide an interdisciplinary guide for anyone interested in gaining a better understanding of how space enhances our well-being. Aural architecture is not the exclusive domain of specialists. Accidentally or intentionally, we all function as aural architects.
Were bad listeners
Listening is used most
- Dr. bird asked the dieticians to rate reading, writing, speaking and listening in order of their importance on the job. The results:
Reading 4% Writing 11% speaking 22% Listening 63%
False Assumptions about the ears
참고문헌
참고문헌
Nichols, R. G. and Leonard A. Stevens, Are You Listeing?, MaGraw Hill Book Company, New York, 1957
오늘 본 자료
더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용,무단 전재·배포는 금지되어 있습니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견 시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.