‘ ‘창조적 창조적 혁신 혁신’ ’ = = ‘ ‘학습을 통한 혁신(Innovation byLearning) (Innovation byLearning)’ ’
‘창조적 혁신’ 아이디어는 기존 지식의 ‘학습 과정’을 통해 창출, 발전할 수 있음
- “내가 다른 이들보다 더 멀리 볼 수 있다면, 그것은 거인들의 어깨 위에 올라섰기 때문” (Isaac Newto
게임은 협력과 경쟁을 통해 일정한 규칙 내에서 특정한 목표를 성취하기 위한 즐겁고 도전적이며 신체적, 정신적 활동이라고 할 수 있다. 놀이와 게임은 실제 의사 소통 상황에서처럼 각각 다른 정보, 의견 차이, 도전성, 기회 등을 이용하는 활동이 주가 되는 학습이기 때문에 어떤 다른 형태의 언어 수
by giving them a sympathetic insight into the ways of life and ways of thinking of the people who speak the language they are learning;
● to provide students with the skills that will enable them to communicate orally, and to some degree in writing, in personal or career contexts, with the speakers of another language and with people of the other nationalities who have also learned this langu
학습에 더 효율적이지 않을까라는 생각이 든다. 그리고 게임을 소개할 때 게임방법이 제시되어 있으면 학생들이 게임을 하는데 좀 더 도움이 될 수 있을 것이다.
3) 노래, 게임 등의 활동이 내용에 적절한가?
→ '코코코 놀이', '동작 알아맞히기 놀이', '말 전하기 놀이', '말판놀이' 모두 신체의 명칭을
learning new knowledge through the internet by on-line lecture or TV lectures. Also, people can learn new knowledge and skills from everywhere, because new technology has been developed. There are portable machines that allow people to access to learning environment anywhere they are. However, have you ever heard that people are now learning new knowledge and skills through playing computer games