game play rather than increasing knowledge of the game play.
2. Brief Description about SMG and its traits
Initially introduced in 2007, SocialMediaGame has brought on profound impact on its users over the past few years. Unlike traditional arcade games, which had more emphasis on the completing and/or competition within the game, socialmediagames have more emphasis on inter relationshi
Hypothesis
SNG has several problem in present and would happen to change their business model.
- What is the problem in present SNG
- What is the directions of socialnetworkgame for future?
- What is the new business model of SNG in the future.
I-3. Research methodology
present
- Current Problem
Positive Case
Negative case
↓Analysis
future
- Opinion
- Suggestion
with using media
Changing conditions
Build socialnetworks
in the company network.
(Ex: Intranet, KT’s Socialmedia team)
Around 170 Korean company
have Twitter account.
(Ex: Samsung, LG, KT, SKT and so on)
Most employees use smart phones.
CEOs are active in the online community.
Attention to open-content market.
(Samsung, SKT, KT expanding business to the AppStore)
연결해주는 SNS(SocialNetwork Service)라는 서비스를 등장하게 만들었다.
온라인 쪽에서 일을 하는 사람들의 공통적인 이야기가 SNS 가 대세야 ... 이러한 말이다. 하지만 이러한 " 소셜네트워킹서비스 " 는 하나의 커다란 정의라고 볼 수 있고 실제로 이용자가 접하는 서비스의 형태는 다양 할 수 있다.
1. 소셜미디어의 개념과 범주화
소셜미디어에 대하여 합의된 정의나 이론적인 정의는 아직까지 없지만, 인터넷 이용자가 자신의 경험과 관찰 및 인상에 대한 콘텐츠를 직접 제작하여 다른 이용자들과 자유롭게 공유하고 상호작용할 수 있는 인터넷 기반의 어플리케이션과 매체라고 일반적으로 받