Writing about one`s favorite author is a hard thing to do.
Like many other Murakami fans,
I have been anxiously waiting for the release of AfterDarkafter the short story collection Blind Willow, Sleeping Woman whetted my appetite.
소설 중 <산골 나그네>, <소낙비>, <아내>, <두꺼비>, <야앵>, <정조>, <이런 음악회>, <슬픈 이야기>, <땡볕> 이 소개되고 있다.
김유정은 삶의 회의와 좌절감을 문학을 통해 극복하고자 했던 작가이다. 그의 집안은 천석지기로 서울에도 백 칸짜리 집이 있을 만큼 풍족했다. 그러나 일곱 살에 어머니를 여이
비평이 낡은 기초를 이미 얼마나 많이 해결했는지 깨닫지 못하고 있다. 또 그를 소심하다고 비난하는 사람들은 그가 종교를 가장 숭고한 형태의 문화, 그것이 없다면 모든 세속의 교육의 헛된 일로 되는 필수 불가결한 것으로 여겼다는 것을 놓치고 있다. 그의 입장은 〈하느님과 성서〉의 서문에 씌어
can seem familiar and identifiable to others,
but they are also full of personal meaning.
Each book tightens the web of associations and memories for Murakami readers;
as result they end up talking about other books in order to understand the novel at hand. (This is true with other writers as well, of course, but Murakami intentionally ventures into the dark psychological realm.)
..
..
하루키의 선인세(先印稅) 사건은 황금알을 낳기 위한 진통에 불과했던 것이라는 듯, 세상에 빛을 보게 된 1Q84는 기다렸다는 듯이 날개를 펴고 사방팔방을 날아다닌다. 무라카미하루키는 얼마 전 노벨문학상 최종후보에 오르며 일본인들의 기대를 한 몸에 받으며 국민작가로 발돋움한 인물이기도 하다.