언어능력(language)만 측정하고 있다고 주장한다. Gardner는 모든 인간이 이런 종류의 지능을 지니고 있지만 사람마다 강점(strength)과 다양한 지능의 결합(combinations of intelligences)에서 차이가 있다고 주장한다. 또한 그는 이러한 모든 지능이 연습(practice)과 훈련(training)을 통해서 강화될 수 있다고 믿는다.
언어는 이러한 시인들이 흔히 그것에 대치시키는 언어보다 훨씬 항구적이며 훨씬 철학적인 언어이다.
Accordingly, such language, arising out of repeated experience and regular feelings, is a more permanent, and a far more philosophical language, than that which is frequently substituted for it by Poets, who think that are conferring honour upon themselves a
language that it can tell such fine stories, but rather it has become language because it has told such fine stories.” (FL,47)
메츠는 ‘스타일’을 가진 영화감독으로 안토니오니, 비스콘티, 트뤼포 그리고 고다르를 중요시하면서, 그들은 영화 속에서 랑그에 대한 열망에서 언어활동에 대한 열망으로의 변화를 보여준다고 생
음악으로 표현되기도 하고, 직접적으로 인물의 대화 속에서 제시되기도 한다. 예를 들어, 29쪽에서 William의 대사 “But we've been giving up our time and listening to you for the past few nights, haven't we?"는 Chatroom에서의 대화가 여러 날에 걸쳐 이루어졌음을 직접적으로 언급하는 부분이다. 이와 같은 시간의 흐름이 struct
and history. Trying to escape from old gods, they, at the same time, started to find the distinctive features of human being from animals. All such terms as 'Homo Sapiens,' 'Homo Faber' represent human property. 'Homo Linguistus' means only human being can use language. From the commonsensical point of view, some animals seem to communicate with each other. Then what differences are there bet