space of the digital realm. With this advantage, businesses can then outsource competing firms in reaching targeted markets. Augmented Reality first becomes an advantage towards competitors, which is an enabling capability given to the business organizations for the strategic planning in the corporation.
Another aspect is the enabling of capabilities given towards the customers, where is a
Space(가상공간)이라고 할 수 있다.
1. 가상현실의 어원
가상현실(Virtual Reality)이라는 개념은 1970년 중반에 videoplace 개념을 창안한 Myron Krueger 박사에 의하여 처음으로 탄생되어 미국 VPL Reserch사의 사장이었던 Jaron Lanier에 의하여 1989년에 가상현실이란 용어로 다시 표현되었다. 인공현실(Artificial Reality)또
space shortage and inner structure.
2. Purpose
⑴ First, we wanted to study the project interestingly. Also, we wanted to take a look at customer-specific apartment from new point of view such as behavior style. We wanted to find out relation between behavior and house. We also intended to know about how dwellers think of their house and whether they are satisfied with their house or not.
Space(가상공간)이라고 할 수 있다.
군사, 오락, 의료, 학습, 영화, 건축설계, 관광 등 다양한 분야에 활용되면서 공상과학 소설이나 영화에서 묘사되는 상상적 단계를 벗어나 점차 현실화되고 있다. 1989년 재론 래니어(Jaron Lanier)에 의해 고안되었지만, 그것을 지칭하는 개념이나 시스템은 기술중심적 입
2-1. 2008년과 2009년의 소비트렌드
서울대 김난도 교수님은 연말에 다음해의 소비트렌드 키워드를 발표하신다. 김난도 교수님이 발표한 2008년과 2009년의 소비트렌드는 무엇이었을까??
① 2008년 소비트랜드 의 첫글자의 모임은 MICKEY MOUSE다.
Multi (복합화)Multi 는 Multi-play, Multi-space 등을 나타내는