ad-gaming.co.jp
라는 회사를 설립했고 최근 매시브는 최근 대형 온라인대행사인 ‘나스미디어’와의 전략적 제휴를 시작으로 국내 시장에 진출하는 등 미디어로서 게임시장에 대한 경쟁이 불붙고 있다.
위와 같이 게임 광고에 대한 투자가 점점 더 늘어나고 있고, 그에 걸맞게 게임 광고 시장도 성장
gameadvertisements)에는 9200만 달러를 투자하고, 광고와 게임이 결합된 애드버 게이밍(Adverdagming)에는 1억6800만 달러를 투자 할 것이라고 전망했다. 또한 2007년 e-Marketer에 의하면, 게임 광고 시장의 규모는 2006년부터 20011년까지 매년 22.9%정도 규모로 빠르게 성장할 것으로 예측했다. 게임을 통해 가능한 부가
SONY 플레이스테이션으로 전 세계로 발매되고 있는
레이싱 대작 게임
특히 북미 유럽시장에서
판매량이 강세
(→글로벌마케팅 측면에서 강점)
사실과 같은 게임성, 차량 등으로 다양한 마케팅이 가능함
Game Director 야마우치 카즈노리
2008년 세계 자동차산업의 영향력 있는 인물 파워
Social Casual Games are browser based casual games that have social network integration or elements.
Social casual games evolved somewhat independantly from two sources: Casual games which added social network integration and social networks which added casual game support. A social casual game may or may not have a multiplayer aspect to it.
Social Casual games are continuing to grow their
AD
They already pioneer
in market
Now, they have to deliver
their another value of
their smartTV
↓
Target
Men who in their early or
middle thirties
Men who are economically
stable
Men who still want to live
young life, interested such
as video games and 3Dmovies