1.들어가는말
Susan G. Sterrett의 ’Picture of sound: Wittgenstein on gramophone records and the logic of depiction’라는 논문을 읽고, 비트겐슈타인의 논리철학논고와 관련된 영역들에 대해서 더 공부를 해 보았다. 비트겐슈타인을 이해하기 위하여 그가 속했던 철학 사조적 흐름과, 비트겐슈타인의 스승이자 그의 논리실
1. 들어가는 말
3조는 Susan G. Sterrett의 ’Picture of sound: Wittgenstein on gramophone records and the logic of depiction’라는 논문을 읽고, 비트겐슈타인의 논리철학논고와 관련된 영역들에 대해서 더 공부를 해 보았다. 비트겐슈타인을 이해하기 위하여 그가 속했던 철학 사조적 흐름과, 비트겐슈타인의 스승이자 그의
RECORD revolves in close up. An exuberant and
mysterious VOICE is scat singing. Wild. Then the sound slides
into a raucous big band jazz number: Dizzy Gillespies The
Champ. A HAND ejects the record. When the camera finds the
mans face it is BLINDFOLDED. Hes hot. Hes wearing an
undershirt. Hes trying to identify the recording.
RIPLEY (O/S)
I dont know. Count Basie? Duke
Ellington. I dont know. Cou
1. 상업 녹음의 시작
Enrico Caruso (1873~1921)
Leoncavallo / Ricitar!... Vesti la guibba [2:11]
Enrico Caruso(1873~1921), tenor
(Salvatore Cottone, piano / recorded : 1902. 11.)
Bach-Gounod / Ave Maria [3:12]
듣기♬
Alessandro Moreschi(1858~1922), soprano castrato
(recorded : 1904. 4.)
Mussorgsky / The Song of the Flea [3:21]
Feodor Chaliapin(1873~1938), bass
Recorded Music)라는 나머지 메이저 음악기업과 리얼 네트웍스(Real Networks)라는 거대 음악 닷컴기업이 지분을 소유하고 있다. "인터넷으로 음악 파일을 다운로드 하는 것"을 주요 사업으로 하는 이들 디지털 음악 벤처들은 현재까지는 시험적으로 사업을 운용하고 있을 뿐이다. 그렇지만 미래의 방향은 거의