컨텐츠란 문자, 소리, 화상, 영상 등 여러 가지 형태로 이루어진 정보의 내용물을 뜻하는 것으로, 출판, 음악, 영화 등의 영상, 사진 등의 화상, 게임, DB 등 광범위한 분야를 대상으로 하고 있다. 디지털컨텐츠는 첨단 IT 기술을 사용하여 부호, 문자, 음성, 음향, 영상 등을 디지털 포맷으로 가공, 처리하여
Virtual Reality”라는 제목의 글 속에서 어떠한 가상현실의 프로그램이라도 포함되어야 할 서로 독립된 3가지 차원의 요인들에 대해 언급하면서, ① 가상적 실제로서의 성격(nature of the vertual reality base), ② 사용자의 통제 수준(user’s lever of control), ③ 상호작용의 자연적 특성(naturalness of interaction)을 꼽았다
20세기 후반, 인류는 교통․통신기술의 발달, 특히 컴퓨터와 관련된 기술의 급속한 발전을 이룩했으며, 이로 인해 정보화(情報化)의 물결이 사회곳곳에 나타나게 되었다. 그리하여 소위 ‘정보화의 혁명’이라고 할 수 있는 현상이 사회전반에 나타났고, 그 결과 ‘정보사회(情報社會)’라는 화두가
● Definition of digital nomads
Digital nomads are individuals who use technology and the internet to work remotely from any location in the world, allowing them to have a location-independent lifestyle. Digital nomads often work as freelancers, entrepreneurs, or remote employees for companies, and they typically use laptops, smartphones, and other digital devices to communicate and collabora
1. Introduction
1.1. Purpose of the Research
English has become the global language used nowadays in commerce, cultural exchanges as well human and diplomatic relations. Hence, English education has become a very important issue for nations all over the world. South Korea as a monolingual country has found in English language a convenient access to the world and this is one of the reasons why t