모더니즘 소설과 비교하여
공간으로부터의 초월을 강조
시간성의 우연한 흐름을 강조
은유와 상징이 지닌 함축성을 벗어나 환유나 허무주의적 표피성
사물에 대한 인간의 의식을 재현
→인식적 기능에 초점X
이율배반적, 정신분열증을 조장
사비나
Libertine→ 가장 “가벼움”
중산모
영지주의
복음이 전파되는 동안 복음에 대한 잘못된 해석이 생겼다. 그 가운데 영지주의가 대표적이다. 그노시스란 지식을 의미하는 단어로서 구원이 지식으로 말미암아 주어진다는 사상이다. 물질과 정신의 화해할 수 없는 대립에서 인간의 기원에 대한 지식을 통하여 인간의 영이 몸으로부터 해방된
Much Ado About Nothing Script
"Sigh no more, ladies
"sigh no more
"Men were deceivers ever
"One foot in sea
"and one on shore
"To one thing constant never
"Then sigh not so
"but let them go
"And be you blithe
"and bonny
"Converting all
"your sounds of woe
"Into Hey
"nonny, nonny!
"Sing no more ditties"
More, more, more!
"Sing no more
"Of dumps
"so dull and heavy
"The fraud of men
"was ever so
"Si
Amadeus
1 INT. STAIRCASE OUTSIDE OLD SALIERIS SALON - NIGHT - 1823 1
Total darkness. We hear an old mans voice, distinct and in distress. It is OLD
SALIERI. He uses a mixture of English and occasionally Italian.
OLD SALIERI
Mozart! Mozart! Mozart. Forgive me! Forgive your assassin!
Mozart!
A faint light illuminates the screen. Flickeringly, we see an eighteenth century
balustrade and a flight of
Silence. Norland Park, a large country house built in the early part of the eighteenth century, lies in the moonlit parkland.
2 INT. NORLAND PARK. MR DASHWOODS BEDROOM. NIGHT.
In the dim light shed by candles we see a bed in which a MAN (MR DASHWOOD, 52) lies his skin waxy, his breathing laboured. Around him two silhouettes move and murmur, their clothing susurrating in the deathly hush. DOCTORS.