1. Game market and distinctive features
1) Definition
The computer and video game industry (formally referred to as interactive entertainment and generally as the games industry) is the economic sector involved with the development, marketing and sale of video and computer games. It encompasses dozens of job disciplines and employs thousands of people worldwide.
2) sales
The tw
* 연혁
도입기(97)
1997.12 Microsoft Solution Partner(First in Asia)
1997.12 Korea Technology Credit Guarantee에 신기술 우수업체 선정
1997.03 Ncsoft 설립
성장기(98~01)
2000. 07 “Taiwan, Gamania 리니지 개통
2000. 07 NCsoft KOSDAQ 등록
1999. 12 ’99 ‘Chollian Contents Award’에서 MMORPG “Lineage” 대상
1998. 12 ’98 ‘The Korea Game
Brief point
1. Smart phone market grow continually
2. Android & iOS game market grow continually
3. Strong financial structure gamevil & comtus
2007년 Listed on the KOSDAQ
2008년 Launched mobile games on Apple App Store for iPhone/ iPod touch2009년 Launched mobile games on Google Android Market
GAMEVIL® is a premier mobile game publisher located in Los Angeles, USA a
Mobile game market
Game의 선호도
아직까지는 Mobile game이 Main이 아닌
Time Killing 위주의 수단으로 인식
2001 ~ 2003
- 연간 100% 이상의 가파른 신장률
2004
- 10.9% 성장
2005
- 15.5% 성장
What’s Com2us?
’98 3명의 대학 동문으로 시작
’99 WAP Game 3종 서비스(LGT) (국내 Mobile 게임산업의 출발)
’00 Java 플랫
모바일게임산업의 급성장
정보통신 관련 사업분야
국내 게임시장을 주도하는 업체
Characteristic
Killing Time Contents -> Flow Type
고객 계층 -> 10대 ~ 20대 64%
하드웨어적 다양성
진입장벽 LOW. 수익성확보 어려움
소비자의 사전정보 낮음
제품 수명이 짧음
인기순위에 절대적 영향
Mobile Platform
SKT :