The poets’ thoughts are most vividly expressed through various poetic forms, techniques and sometimes reflection on the languages of their own. We can comprehend what each poet is thinking about their own identity through the use of language in their poems.
Achievements:
- BBC Young Playwright’s Award
Honorary doctorates by several universities- Listed at 48 in The Times' list of 50
identities by producing meanings about "the nation" with which we can identify; these are contained in the stories which are told about it, memories which connect its present with its past, and images which are constructed of it.
민족 문화는 우리가 동일화할 수 있는 ‘민족’에 대한 의미를 생산하면서 정체성을 구성한다. 그리고 이 의미는 민족에 대한
My argument in this essay is that, after the French Revolution, the English Romantic self, as represented in several poems of William Wordsworth, goes through a purifying process for its identification, but as represented in the poems of Percy Bysshe Shelley, it also goes through a purgatorial process for its annihilation in the later Romantic period. The process for Wordsworth is primarily acco
narrative identity) 교육을 제안하고자 거두절미, 그 주제의식과 연관된 몇 가지의 문제점에 대해서만 간략하게 소견을 밝히고자 한다.
첫째, 창작교육이 문학교육의 중심에 놓여야 할 것으로 생각한다. 문학적 활동에 있어서의 수행적 실천은 <책읽기>와 <글쓰기 혹은 글짓기>의 통체적 상황에서만 가능하
수도 있다. 이렇듯 과거의 나와 현재의 나 그리고 미래의 내가 연결된다는 것으로 바라보는 것이 하나가 되어 서사적 정체성(narrative identity)이 되는 것이다. 따라서 본론에서는 에릭슨(Erikson), 레빈슨(Levinson), 로에빙거(Loevinger)의 발달이론을 비교·설명하고, 각 이론의 교육적 시사점을 논해 보겠다.