1. Leisure as Big Business
Changing demographics
11th largest industry profits in 2006
Annual revenues of over $100 billion
Triad—amusement, entertainment, recreation leisure activities
Entertainment content—live performances (theatre, musical concerts), interactive experiences (recreation, amusement parks, travel, gaming) and media (m
게릴라 마케팅은 게릴라전술을 마케팅전략에 응용한 것으로 게릴라가 소규모의 조직을 통하여 적의 경비가 허술한 기지 나 병기 , 연료 , 탄약 등을 기습적으로 공격하여 피해를 준 후 신속하게 빠져 나와 일반 민중 속에 숨어서 반격을 피하는 마케팅 전술이다.
일반적으로 후발기업이 시장 경쟁력
Ⅰ. Introduction
개요1),2),5),21),24)
옛사람들은 나노과학과 나노기술의 원리를 알지 못했음에도 불구하고 나노기술 또는 마이크로미터 수준의 기술을 이용하여 다양한 물건들을 만들어 사용했다. 리쿠르고스 컵(Lycurgus Cup)은 아름다운 루비색을 내는 컵으로서 기원 후 4세기경 로마시대에 제조되
줄면서 노출효과 급감
기업마저 외면하는 야구단 운영
브랜딩보다 모기업의 노출효과에 중심을 두었으나
이마저도 약해진 The Era of Baseball in 1.0
‘운동경기를 통하여 얻는 즐거움’
‘스포츠를 매개로 구단이 제공하는 부가적인 즐거움’
야구 인기의 촉진제, 스포테인먼트의 등장
1920~1924
Adi Dassler made his first training shoes in laundry room where his mother used to use
Adi Dassler established OHG with his brother Rudolf Dassler who established Puma in the future
He produced 50 pairs of shoes with 12 people include his family everyday
~1927
Adi Dassler rented his first factory and named 'Dassler Brothers Sports Shoe Factory ( Gebrer Dassler Sch