ii”가 사람들이 모여 있는 이미지를 형상화 하였다. 기존 게임기 명칭들은 정식명칭이 있으나 거의 대부분이 3자로 줄인 약칭(Ex:플레이스테이션의 경우 PS3)을 사용하고 있는 것이 대부분이었다. 닌텐도는 게임 인구의 확대를 위해서는 게임 업계종사자들 만의 정식명칭이 아닌 누구나 쉽게 생각하고
목표 시장
미국전역, 해외 고객층
자녀를 둔 젊은 가족층
서비스 컨셉
테마파크 디자인-7가지 고유한 모티브에 따라 구획이 나누어짐
서비스 디자인-‘Imagineer’에 의해 놀이기구 운행
캐릭터의상을 입은 직원 배치
운영전략
직원관리-’Disney University’를 통한
4. Threat
① Lack of interest : Decreasing attention to soccer after World Cup. And, People are tend to be interested in A match, but not any others.
② Indifference of mass media : The mass media is only interested in other nation's play, and decreased broadcast for K league makes less concerns to soccer from public.
③ Other contents : The soccer competes with other many contents like bas
III. 산업환경
Ⅲ-1. Five Force Model
신규진입 위협 공급자 위협 구매자 위협 대체재 위협 기존경쟁강도
복합기 ↓ ↓ ↑ ↓ ↑↑
솔루션 ↓ ↓ ↑ ↓ ↑↑
1. 신규 진입자의 위협
복합기 산업은 초기 투자 시 공장과 생산 설비 확보를 위한 자본 부담이 크며 높은 기술력이 요구된다. 솔루션 산업
actively
- They are influenced by metrosexual or Mr.Beauty syndromes.
2 26-33 New employees - Period of being employed
- As beginners who start to earn income in society, they have powerful spending ability, but they have barely enough time to do their shopping
- Metrosexual(the single young man with a high disposable income, living or working in the city -because that’s where all the best