Ⅰ. 서론
정보통신을 통한 멀티미디어시대가 도래하면 민주주의의 증진과 함께 인간 삶의 복지를 증가시킬 수 있는 유토피아적 정보사회가 이루어 질 것이라는 낙관론이 지배적이다. 전자민주주의가 이루어질 수 있다는 근거는 정보통신의 매체적 특성에 기인한다. 정보통신 의해 형성되는 공간은
Ⅰ. 서론
인터넷을 활용함으로써 서비스 사업자 및 통신 사업자들은 물론 일반 기업들도 새로운 비즈니스 기회를 포착하고 성장을 거듭하고 있다. 인터넷상에서 운영되는 대기업 네트워크 및 애플리케이션은 매출을 늘리고 궁극적으로 수익을 창출하는 비즈니스 크리티컬 전략의 핵심으로 자리 잡
crack of lightning.
??
7 REAL WORLD 7
??
A video game in an arcade. On the screen is a typical version of
Tank Wars with computer generated representations of tanks in a 2-D
maze.
??
8/9 OMITTED 8/9
??
10 ELECTRONIC WORLD 10
Two other game warriors on the grid, this time throwing
glowing disks at one another like frisbees. We see the
one colored blue throw; his disk smashes into the second
warrio
CRACK. Rain d rops spatter on the churchs metal roof. Water trickles out of the gargoyles mouth. We follow the STREAM OF WATER down to street level where it falls onto
모
A YOUNG COUPLE
모
wobbling down the street, sharing a bottle of wine. They open an umbrella and stand underneath it, smooching and giggling. We follow the STREAM OF WATER from their umbrella to the street, where it swirls into
Password) 보호부터 크게는 기업의 중요한 계약 문서, 국가의 극비 외교 문서의 보호에 이르기까지 포괄적인 의미를 내포하고 있습니다. 이러한 정보보호에 소홀히 대처할 경우 개인은 정보유출로 인한 프라이버시 침해와 명예훼손, 금전적인 손해를 볼 수 있습니다. 기업은 사업의 실패뿐 아니라 기업 자