and Dissertations, 6th ed. (The University of Chicago Press, 1996) 을 참고하였습니다. 문헌의 표시와 인용에 관한 부분은 Turabian의 위 책과 The Bluebook -A Uniform System of Citation, 16th ed. (Harvard Law Review Association, 1996)을 참고한 바 있습니다. 그리고 프랑스 문헌에 관한 것은 남효순 교수가 정인섭 외 공저, 해외법률문헌조사
제1장 서론
인간의 존엄성은 무엇보다 인간의 인격과 정신의 자율성에서 유래하는 것이며 그런 점에서 인간의 자유영역 중 정신적 영역에 있어서의 자유는 무엇보다 중요하다고 하지 않을 수 없다. 인간의 정신적 영역은 신앙, 학문, 예술, 양심, 사상 등 다양한 내용을 가지며 이들 내용들은 서로
사형제도는 인류 역사에서 가장 오래된 형벌의 한 형태로 존재해 오고 있다. 사형은 자유형이나 벌금형이 있기 훨씬 전부터 존재했다. 인간사회가 존속하는 동안 어느 시대 어느 지역을 막론하고 범죄는 그칠 날이 없었고 따라서 어떤 형태이던지 형벌도 존속해 왔다. 이러한 형벌은 정치적 이념이나
and religion of Chinese citizens. The problem is China’s point of view onthe matter. The Chinese government believes that the way in which they manage theinternet is a sovereign matter and foreign courts have no jurisdiction according tointernational law. The Chinese government argues for a broader definition of human rights, to include economic and social as well as political rights, and t
and has expanded its trade with Indonesia, Malaysia, Singapore, and Thailand. Historical ties with the US has also had impact upon its international relations. Philippines considers itself a strong ally of the US and has supported various participations in the ‘Iraq War’ andthe ‘War on Terror’.
However Philippines has tensions regarding the claims to landand water territories in the S