and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God andtheBible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church andReligion〉(1877) 등을 썼다. 이러한 책들에서 아널드는 성공회적인 '근대주의'의 기반을 세웠다. 모든 종교적 자유주의자들처럼 그도 두 입장으로부터 심한 비난을 받았다. 그 한편인 정통파는 그를 무신론자
『문화와 무질서』(Culture and Anarchy)는 1869년에 책으로 처음 출판되었고, 그 원래 형태로는 다시는 재출판되지 않았다. 1875년에 제 2 판 출판제의를 받자, 아놀드는 조심스럽게 전체 내용을 수정하였다. 잘못된 오식을 바로잡았고, 책 표제지(title-page) 뒷면의 유포본(Vulgate)에 제구(題句, motto)를 추가했으며
the English group과 the German group으로 나누기도 한다. 前者의 분류는 High German語에 엿보이는 음변화를 근거로 한 것이다. 고지(High) 또는 저지(Low)라는 말을 쓴 것은 지리상의 편의성 때문인데, High German Group語 대신에 South German, Low German語 대신에 북부 North German이란 용어를 쓰기도 한다. High German語는 8세기초
the use of religious icons. I have myself come across Protestants who use Orthodox icons to decorate their places of worship. There are Protestant scholars who have written excellent articles on the use of icons and other points on which they would agree with Orthodoxy.
Ultimately, both Catholicism and Protestantism "come from" the Orthodox Christian Church which is inthe East, the West, the N
Jane - awakens the morning of her wedding day, rises quickly to dress for the ceremony. Rochester surveys Jane quickly; she is "fair as a lily“, and two dark figures emerge from the back of the church, …
Mr. Biggs and Mr. Mason - object to their marriage since it is a bigamous marriage. Rochester's first wife is Bertha whose brother is Mason, the madwoman living in Mr. Rochester's attic.