Ⅰ. 개요
문학적 정신, 특히 문학적 상상력은 문자매체의 한 특수한 영역으로서 문자매체의 내적 자성과 쇄신의 기능을 담당해 왔다. 문자기호의 한 특수한 용례인 문학에 있어서 기호의 재현은 글로 씌어진 일반적 의사소통과는 다른 효과와 기능을 가지는 현상이다. 어떤 의미에서 보면 이 특수한
Ⅰ. 서론
다양한 방법을 통해 많은 정보를 손쉽게 얻을 수 있는 인터넷을 가리켜 흔히들 '정보의 바다' 또는 '정보의 초고속도로(superhighway)'라고 하지만, 이 정보의 바다는 상호작용적인 쌍방향성을 가장 큰 기술적인 특징으로 하면서 동시에 공개성과 익명성을 그 외형적인 특징으로 하고 있기 때문
immersion than other types of entertainment or educational experiences. It is intended to provide a respite from real life in venues such as theme parks, casinos, and virtual reality games.
In esthetic entertainment, audiences immerse themselves in a cultural experience with a visual component of the moment, such as standing at the rim of the Grand Canyon, visiting an art gallery or museum, or
immerse themselves in fiction. The point is that almost everyone long for the power of snapping his/her fingers and seeing his/her wishes and dreams instantly granted. Everyone long for eternity of love, many idealize about it but now in the theater its time to "feel" it. Every move the character makes, every breath the character takes, all seem to happen around, and clearly sensible. On the scre
immersion, RSC, GIT 등)의 대부분이 현재 IIG (Industrial Interest Group) AR 활동의 주축을 이루고 있으며, 향후 Tracking H/W & S/W, Rendering, Authoring, Visualization & Modeling 등 혼합현실 기술 관련 표준화를 위한 예비 멤버로 활동 중이다. 우리나라에서는 SigARt (Special interest group on Augmented Reality technology; 가톨릭대학교, 광주과