experiences. It is intended to provide a respite from real life in venues such as theme parks, casinos, and virtual reality games.
In esthetic entertainment, audiences immerse themselves in a cultural experience with a visual component of the moment, such as standing at the rim of the Grand Canyon, visiting an art gallery or museum, or sitting in a Parisian café observing passers-by.
신제품개발 의사결정의 딜레머 (Dilemma)
신제품을 개발하고, 그리고 개발한 신제품을 시장에 도입하는 것은 실패할 위험성이 매우 높지만 이러한 과업은 현대 기업에 있어서 없어서는 안될 중요한 노력이다. 모든 기업은 급변하는 기술과 시장의 영향하에 존재하고 있다. 따라서 기존의 성공적이었던
search market in recent years despite fierce competition among numerous rivals _ particularly Google and Yahoo!
However, in order to become a true global leader in Internet service, we realize NHN must now look beyond South Korea to other regional and global markets.
NHN is at a crucial turning point and we must act strategically and with great foresight if we hope to replicate our domestic su
디자인전략은 기업과 사업전략의 범위에 놓여있음.
디자인을 통해 어떻게 경쟁하고, 경쟁 우위를 선점할 것인가에 대해 논의해 주었던 내용이
디자인전략이었기 때문이다. 소니와 애플과 같이 CEO에 의한 의사결정에 주요 역할을 하는
디자인 활동은 기업 전략의 차원이라 할 수 있겠고, 필