Ⅲ. 메츠의 구조주의 영화기호학
1) “Film Language: A Semiotics of the Cinema”(1967) Christian Metz, “Film Language : A Semiotics of the Cinema”, The UniversityofChicagoPress,1991 이하 FL이라 칭한다.
메츠는 “영화언어란 무엇인가?”라고 질문하면서, 영화언어와 랑그와의 비교를 통해 기호학적 관점에서 영화언어에 대
2. television and aesthetics of power, virtuosity, and repetition
(텔레비전과 힘, 기교, 반복의 미학)
"텔레비전은 무슨 종류의 예술인가"에 대한 질문은 쉽게 와닿지 않는다. 그 질문의 답을 찾기 위해 우선, 그림, 사진등이 걸린 박물관에 들어가는 상상을 해보아야한다. 우리는 그것들을 감상할 때 심사숙고하
of hemorrhage
- external maxillary artery, superficial temporal artery또는 angular artery
에서는 다량의 출혈을 할 수 있으나 단순한 laceration에서의 출혈로 hypovolemic shock에 빠지지는 않는다
그러므로 shock이 발생한 경우 반드시 associated injury를 생각한다
3. shock treatment
4. evaluation of associated injury
introduction
Hedonic products and services
vs.
utilitarian products and services
Science : personal attitude or reaction toward an aesthetic or social situation, regarded as either good or bad
Psychology : related to an individual’s sense ofaesthetics that is considered as something positive essence related to beauty
Sociology : considered to be part of an individual’s cu