I. 서론
마크 포스터(Mark Poster)는 모든 시대는 상징적 소통의 형태를 취하는데 이러한 형태는 내적, 외적 구조와 의미작용의 수단 및 관계를 내포한다는 의미에서 마르크스의 생산양식론에 빗대어 정보양식론을 펴고 있다. 그는 정보양식에 따라 인간의 역사단계를 대면적 구어적 의사소통단계, 인쇄를
Ⅰ. 서론
한 국가 경제의 소득 수준, 더 나아가서 생활수준을 결정하는 것은 그 국가의 생산성이다. 그런데 이 생산성은 물적자원(physical capital), 자연자원(natural resources) 등과 더불어 인적자본(human capital)과 (인적자본에 체화 되어 있지 않은) 기술지식(disembodied technical knowledge)의 수준에 의해서 결정이
disembodied skate rolls across the room.
Sc 7 INT SCOTTISH HOUSE DRAWING ROOMNIGHT Sc 7
The woman stands at a window lit by moonlight. Her skin appears
luminescently white. She touches the wooden window frame, the curtain,
the objects on the window sill, her mind abstracted, her hands
unconsciously performing a farewell. Turning from the window she moves
to a square piano crowded by packing b
"GO AHEAD...
OPEN IT..."
INT. A LABORATORY, BROWN & WILLIAMSON, LOUISVILLE, KENTUCKY
- DAY
Were in a SCIENCE LABORATORY... OUT OF FOCUS LAB
TECHNICIANS, in white lab coats, celebrating a heavyset Black
womans birthday... Half her presents are opened. Balloons,
incongruous, floating above the lab... And theres a sense
that somebody is watching... And from the waist up, a
disembodied figur
DISEMBODIED VOICE (O.S.)
Visitors.
Tanner snaps his attention to --
모
INT. WALL SIZE MONITOR
Halden and his men head toward the warehouse.
모
INT. WAREHOUSE
Tanners eyes harden at the sight of Halden. A long beat,
then he finally shakes his head in resigned disgust.
TANNER
Permit entry.
The sound of dead bolts automatically sliding open.
MOMENTS LATER
The bodyguards stand motionless in the cor