탐구의 필요성이 없는 실용적인 학문은 결코 연구되지 않는다고 생각한다. 그러므로 탁월하게 실용적인 행정학이 이 나라의 대학에서 자리를 잡고 있다는 사실은 바로 미국식 행정에 대하여 보다 더 알아야 할 필요성이 있다는 것을 증명하는 것이고 그러한 사실을 입증할 수 있는 사례이다. 하지만 이
종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul and Protestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God and the Bible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
ofoffice)을 제거하기 위함이었다(vii).
토마스 아놀드(Thomas Arnold)의 아들 매튜 아놀드(Matthew Arnold)는 무질서와 혼란 억제의 중요성에 대해서 곰곰이 생각해 본 후에 다음과 같이 말하였다:
나에게 이러한 행동규칙은 실제로 유전적이다. 나의 아버지가 40년도 더 전에 쓰신 미출판 편지 중 한편에서,
I suppose that no practical science is ever studies where there is no need to know it .
나는 실용적인 과학이 결코 그것을 알고 있을 필요가 없는 경우에 연구가 아니다라고 생각합니다.
The very fact , that the eminently practical science of administration is finding its way into college courses in this country would prove that this country needs to know more
of forgetting and purgation in The Triumph of Life. I will focus on the Wordsworthian self and the “spots of time” in The Prelude, and I will briefly compare his poetically established selfhood with Shelley's annihilated selfhood. My discussion on the two poets’ Romantic poetics will be confined within Locke’s theory of human identity and Rousseau’s critique of the Enlightenment self.