1. 비단조논리의 특성
연역 논리는 추리가 진행되고 지식이 부가됨에 따라 정보를 버리거나 신념을 변경하는 메카니즘을 갖고 있지 않다. 연역논리의 이러한 측면을 단조적 (monotonic) 이라 부른다. 비단조 논리 (nonmonotonic logic) 는 사용가능한 정보에 기초하여 추리를 진행하지만 새로운 정보가 첨가될
not understand the claim, in reality.
There would be the case like we can make judgment although we have never heard of it or simply don't care about it. An argument, which assumes that someone who does not believe a proposition is the same that someone believes its negation, commits a version of the epistemic fallacy.
A belief of being true is a matter of its fitting the facts, not a
epistemic ontology)으로 전환되고 있으며 인간이란 존재(being)는 시간과 공간, 즉 세계와 관계에서 존재하는 주체자이면서 대리자(agent-subjects)이다. 이러한 인간론적 존재론은 새로운 교육을 요구하는데 여기서 부합한 교육이 바로 지혜(constion)이며, 이러한 지혜를 추구하는 기독교적 종교교육의 목적을 그
act regionally and to build “epistemic communities”.
Thurmaier and wood found that the bountiful ILAs in Kansas city metropolitan area thrived in a political and administrative culture.
Wood think that ILAs may be preferable to public-private partnerships in that governments share common goals and values which results in more trust, fewer agency problems, and lower transaction costs.
수 있는 상징적 지식의 국제정치적 영향력을 Peter M. Haas와 Emanuel Adler의 인식공동체(Epistemic Community) 논의로 보완하고 한다. 이러한 이론적 배경을 바탕으로, 화교네트워크가 어떻게 현재의 경제적 능력을 갖춰왔는지를 살펴보고 경제적 힘을 바탕으로 한 국제정치에서의 영향력도 고찰해 보고자 한다