Ⅰ. 서론
놀이의 가치에는 신체적, 치료상, 교육적, 창조적, 사회적, 도덕적, 자아 통찰의 가치가 있다. 먼저 신체적인 가치는 능동적인 놀이를 통하여 신체운동 기증과 근육 등이 발달한다. 치료상의 가치는 놀이를 통하여 아동은 사회적으로 인정되는 방법으로 감정을 표현하고, 내부에 있는 긴장감
1. 참고 문헌
Richards, J. C., & Rogers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching: A
description and analysis (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
2. 교수법 소개
1)배경(Background)
Multi Intelligence는 학습자 중심의
Ⅰ. Why We Choose NHN's Organizational Culture.
We studied NHN's organizational culture. NAVER is a representative and popular portal site of Korea. And Hangame also is big site for on-line game. Along with ‘Daum’ and ‘Nate’, NAVER has been ranked on top 3 portal sites in Korea. But what makes NHN unique and special is its organizational culture. It is often called as ‘Google of Kore
Advantages: quickly written, sent, and stored; low cost for distribution
(장점: 빨리 쓰고 보내고 저장이 가능; 낮은 비용)
Disadvantages: Messages are easily and commonly misinterpreted
(메시지는 쉽게 흔히 왜곡)
Not appropriate for sending negative messages
(부정적 메시지를 보내는 것은 부적절)
1) Remarkable
이야기할 만한 가치가 있다(worth talking about)는 뜻으로 주목할 만한 가치가 있고, 예외적이고, 새롭고, 흥미진진하다는 뜻이다. 다시 말해서 제품이나 광고는 소비자들에게 노출 되었을 때 주의를 끌 수 있고 나아가 지각에 이르게 되어 소비자 의사 결정에 영향을 줄 수 있어야 한다는 것이