Ⅰ. 서론
엣지 컴퓨팅은 시스코에서 2012년에 발표한 포그 컴퓨팅을 기반으로 시작하였다. 통합 기지국의 유연성을 높이기 위하여 노키아에서 2013년 유럽 통신 표준 협회(ETSI) 에서 Mobile Edge Computing(MEC) 플랫폼 관련 발표하였다. 현재의 엣지컴퓨팅과 유사한 개념은 일본이 2014년 1월 기존 클라우드의
computing)은 중앙형인 클라우드 컴퓨팅에 비해 사용자 단말에 보다 가깝게 위치한 컴퓨팅 자원이라는 의미로 ‘엣지’ 라고 표현된다. 엣지 컴퓨팅의 실현 방법으로는 포그 컴퓨팅(fog computing), 클라우드릿(cloudlet), 모바일 엣지 컴퓨팅(mobile edge computing) 등이 있다.
엣지 컴퓨팅은 최종 사용자에게 데이터
computer program-level services used to include specific controls for location and time data as control features
Device Manufacturers
Samsung, Apple
Content Provider
3rd parties (restaurants, etc.)
Location Provider
Telecommunication companies (KT)
LBS Provider
Groupon, Foursquare, etc.
An active service requires the mobile handset owner to request or demand a location service
1. 연구배경 및 목적
전 세계 많은 이동통신 사업자와 컨텐츠 업체들은 차세대 인프라로 자리잡는 무선 인터넷을 이용한 전자상거래인 M-커머스(Mobile commerce)에 촉각을 곤두세우고 있다. PC를 능가하는 무선단말기, 폭발적으로 증가한 휴대폰 가입자 수, e-commerce를 넘어 시장규모 등의 수치는 M-커머스
Summary
This report is the review of UNIQLO, a leading casual apparel retailer in the world. UNIQLO is known for its high quality, fashionable clothes and affordable price. This report will discuss the reasons behind UNIQLO’s success, popularity and how it makes use of Information Technologies to compete among its competitors. This report is to examine the organization structure, value chain a