1. 과거 고객 싸이클 및 예약형태
1)1950년대 현황
1950년대 초 일반기업에서는 제1세대의 컴퓨터 하드웨어와 소프트웨어를 도입하기 시작하였다. 많이 자본이 필요하기 때문에 규모가 큰 기업에서만 컴퓨터 설치가 가능하였으며, 거의 모든 사람은 컴퓨터가 기업에 미칠 영향을 의식하지 못했다. 이 시
=> 출처 : 관광정보시스템론 / 이웅규.김은희 지음 / 대왕사 / 2010
여행업의 정보시스템은 궁극적으로는 정보시스템의 사용을 통하여 이용자의 필요와 욕구를 충족시켜주며, 이를 통하여 조직구성원의 성과를 개선시키고 나아가 조직의 성과를 높이는 것이라고 할 수 있다.
즉, 여행업의 경영과 관련
on-line화 시킨subscription-based version인 The Sims Online(TSO)의 출시를 준비하는 중이었다. 거의 3년간의 개발 진행 후, TSO는 회사역사상 가장 높은 평가가 예상 되는 출시제품으로 기대되었다. 출시하기 6개월도 남지 않은 시점에서 EA사의 마케팅이사인 Buechner는 출시와 관련된 많은 마케팅 결정사항들과 씨름 중
Introduction
Online game development technology
World largest team of online game R&D personnel and leading technological skills(900personnel in Korea, 330 personnel overseas) ability to provide and operate major game services
Highly reliable network management abilities
Superior online game portfolio User-oriented support system
Creative cultural contents development capabilitie
INTRODUCTION
Nowadays, and more than ever with this financial crisis that does not seem to end and create more and more losses every day, it is very crucial for companies to settle a long term strategy but also a back-up strategy to face problems such as the ones they could face during those times. A company has to have a strategy in order to be able to focus on the main points of the compan