Introduction
Online game development technology
World largest team of online game R&D personnel and leading technological skills(900personnel in Korea, 330 personnel overseas) ability to provide and operate major game services
Highly reliable network management abilities
Superior online game portfolio User-oriented support system
Creative cultural contents development capabilitie
1 On-line Game 산업의 특징
게임 산업은 크게 컴퓨터용 게임과 오락실(아케이드)용 게임 그리고 게임기용 게임 산업으로 나눌 수 있다. 초창기 게임 산업은 오락실용 게임과 가정용 게임기에서 시작되었다. 하지만 컴퓨터와 인터넷의 발달로 90년대 들어와서 게임 산업은 다양하게 분류되게 되는데 개
. Game 시장 분석
(1) 2002년 예상 시장 규모 : 약 3조 5천억원 (2001년 : 약 3조원)
(2) 우리나라 Game 시장의 특징
a. 특정 장르에 치우쳐 있음
→ 롤플레잉, 시뮬레이션, 아케이드의 3종이 주류를 이룸
b. 지속적인 시장 성장에도 불구하고 제작업체의 성장이 적음
→ 상위 5개 업체의 매출이 전체매출의 70%이
Ⅲ Success in Korea
There are several crucial barriers for Xperia PLAY to achieve success in Korean market.
1. Legal barriers _ Game Shut Down System
On 20 April, 2011, Game Shut Down System was approved by bill judge committee of Korea. The Game Shut Down system is to prohibit adolescent from playing on-line game from midnight to 6 a.m. of the next day, and its object is to reduce inte
* 연혁
도입기(97)
1997.12 Microsoft Solution Partner(First in Asia)
1997.12 Korea Technology Credit Guarantee에 신기술 우수업체 선정
1997.03 Ncsoft 설립
성장기(98~01)
2000. 07 “Taiwan, Gamania 리니지 개통
2000. 07 NCsoft KOSDAQ 등록
1999. 12 ’99 ‘Chollian Contents Award’에서 MMORPG “Lineage” 대상
1998. 12 ’98 ‘The Korea Game