novels)
Educational—active engagement in problem solving (Twitter, engaging audience Q&A)
Escapist—immersion providing a respite from real life and work (parks, games)
Esthetic—immersion in cultural experiences (art, nature)
Passive entertainment occurs when people simply absorb an experience through their senses without much participation; this oc
Ⅰ. 대중매체(매스미디어)의 책무성
① 모든 방송 program은 청소년 문화에 대한 세심한 배려가 있어야 한다. 방송 program의 제작자들은 흔히 시청자의 기호나 오락성에만 편중되어 문화의 전승과 창달이란 기능을 간과하기가 쉽다. 제작자는 미래지향적 문화의 선택과 발전에 대한 기본적 이해와 태도
Local Economy Enhancement by Film Festival s & Film Production
Actual Events
San Francisco:
Film Production
→9,000 jobs &
$170 million
Korea:
Busan Intl. Film Festival
→ tourists expenditures were
$3 million
Our Assumption
Korea:
Film Production:
300,000 visitors
Germany:
Film Production:
12,000 jobs
I. 개요
영화 산업은 이제 예술의 한 장르라고 보기 보다는 거대한 엔터테인먼트 산업으로 변화했다. 2010년 기준, 전 세계의 극장매출은 250억 달러에 이르고 해마다 10% 정도의 성장을 보이고 있다. 이러한 거대한 영화산업이 세계경제와의 관계와, 미치는 영향을 조사해보고자 영화의 제작과 흥행을
Ⅰ. Introduction
1. Growth of Coffee market
1) The scale of brewed coffee market
The scale of domestic coffee market is 2.3 trillion won and coffee shops account for 1 trillion won. Korea is in the top of 10th of nation in terms of coffee consumption. This is a result of 10% plus high growth rate since 2000. Brewed coffee market is growing up according to spread of famous coffee shop, sma