The Process of Drawing a Hypothesis
We see people in subway or bus using Smartphones every day. Most of them look at webtoons to kill time while they are on the move. Webtoons are in their everyday life and people make movies, soap operas and plays based on those popular ones and character products featuring main Webtoon caracters, which give Webtoon unlimited market value.
Then, why is Web
1. Experiment Date & Time
Do experiment : 2009. 11. 7 ( 9:00 p.m. ~ 11:30 p.m. )
1) Convex Lens
2) Compound Lens
3) Zoom Lens
4) Aperture Stop & Field Stop
2. Location
Science Hall 618
3. Result & Interpretation
이번실험은 렌즈의 각 조건에 따라 스크린에 맺히는 상까지의 거리와 상의 크기를 측정하여 렌즈에 의해 맺히는 상형성을
Result Analyser : William Kim
4. Result & Interpretation
렌즈의 초점거리 실험은 각 렌즈의 spec.과 실험을 통해 얻은 되는 초점거리를 비교하여 spec.과 실제 렌즈의 초점거리가 얼마나 일치하는지 확인한다. 이를 통하여 렌즈의 초점거리와 그 측정방법에 대한 이해를 높이고, 볼록⦁오목⦁복합렌즈의 초
5. Interpretation
(1) 구면 수차
처음으로 구면 수차 실험은 줄 맞춤렌즈를 이용해서 평행광을 만든다. 이를 이용하여 렌즈로 입사하는 광원을 무한대에서 오는 광선으로 맞추어 준다. 그 다음으로 10mm의 수차판을 통과하는데 광축에서 비교적 가까운 광선을 지나므로 구면 수차가 거의 없다고 가정한 것
Hypothesis &Related models
1. We forget our cell phone due to the attention of a similar object (wallet):
bottle neck effect in cognition
2. We concentrate on the loss of money than the loss of our cell phone :
bottle neck effect in feeling of loss
(중략)
Results of similar researches
As we know Broadbent’s filtering model and Treisman’s attenuation model we