Ⅰ. 개요
전자화폐(Electronic Money)의 개념에 대하여는 사용되는 기술과 이용형태에 따라 다양한 견해가 제시되고 있는데, 전자화폐의 지급수단에 의미를 두는 견해는 은행 기타 전자화폐 발행자가 카드 또는 컴퓨터시스템을 통하여 일정 화폐가치를 전자기호로 저장하고 그 지급을 보장하는 것으
electronically)으로 처리하는 행위로 정의하고 있다. 즉 기업, 개인, 정부간의 통합적으로 자동화된 정보체계 환경아래서 전자적인 기술과 수단을 활용하여 일상적인 상거래뿐만 아니라 마케팅, 광고, 조달, 설계, 생산, 수송, 행정, 재무, 구매 등을 포함하는 거래에 필요한 제반 정보를 교환하는 방식으로
3. Key Problems
3.1. Problems of strategy, staffing and skills:
market share decrease in Smart Phone market
Recently, LG Electronics made poor performance due to their lack of appropriate management in Smart Phone market. The most critical reason in this problem is that LG Electronics’ wrong strategy toward starting Smart Phone market brought staffing problems and excessive attachment fo
ꡐ제3의 산업혁명ꡑ이라는 별칭이 무색하지 않을 만큼 전자상거래는 이미 유통 구조뿐 아니라 산업 전반에 걸친 일대 변혁을 예고하고 있다. 전자상거래는 말 그대로 전자적으로 물건을 사고 팔고, 대금을 지불하는 등의 일반 상거래와 관련된 모든 작업을 전자적으로 처리하는 것을 말한다. 이
electronic passport. This electronic passport has many essential functions for tourists. This passport has necessary personal information for travel. But existing passport (old type passport) has chance that is stolen. Stolen passport can be abused for crimes but this electronic passport doesn’t have these chances. In order to implement this passport, users must need owner’s fingerprints.