motif)>·<자유 모티프(free motif)>·<동적 모티프(dynamic motif)>·<정적 모티프(staticmotif)>로 유형을 나눌 수 있다고 말했다. 하지만 토론과 면담을 통해 이것은 단순히 모티프를 유형에 따라 분류한 것으로 보았다. 따라서 다시 모티프의 구조화에 대해서 정의해보도록 하겠다. 먼저 구조화의 정의를 보면, 부분
<문학연구방법론>
문학비평이론 용어 카드
학번 XXXXXXX
XXX학과 이름 XXX
1. 문학이론, 문학 비평 일반론
1.1 문학이론과 문학비평의 정의와 차이
1.1.1문학이론: 문학 작품의 성격과 작품을 분석하는 방법에 대한 체계적인 설명이다. 수사학, 시학, 서사학 등이 포함된다. 문학을 분석하는 관점과 태도를
static sound
27 Was written on terrestrial things
28 A far or nigh around,
29 That I could think there trembled through
30 His happy good-night air
31 Some blessed Hope, whereof he knew
32 And I was unaware.
"어둠 속의 지빠귀새"
1 나는 잡목 숲 문에 기대섰었다.
2 서리가 유령처럼 하얗고,
3 겨울의 눈꼽으
TRACKING DOWN the line of empty, open capsules. Frozen twilight. The final four capsules are sealed, lids in place.
ANGLE - INSIDE CAPSULE
NEWT, then RIPLEY. HICKS next, his head and chest bandaged. Then BISHOP in his caul of plastic. But the lid of Bishops capsule is misted with hothouse condensation.
CLOSER
A tear of fluid streaks the condensation.
An alarm SOUNDS.
A monitor begins to scroll da
RELIC
a screenplay by Amy Holden Jones
based on the book by Douglas Preston and Lincoln Child
March 16, 1995
TITLE CARD... BELEM BRAZIL - JULY...
EXT. BELEM STREETS - NIGHT
A taxi careens down narrow roadways at breakneck speeds.
INT. TAXI - NIGHT
In the back seat is WHITTLESLEY. Early 40s, the wreck of a once
handsome man. Unshaven. Sweat stained. Rail thin. Scratches on his
arms, a fresh scar