Ⅰ. 개요
체육수업에서 다루는 스포츠는 스포츠의 승패라든가, 연습의 괴로움이 아니라 스포츠 본래의 즐거움을 충분히 맛보게 하는 것이 중요하다. 스포츠에는 나름대로의 규칙이 있고, 운동기술이 있다. 그것을 배우는 것이 바로 스포츠의 학습임에 틀림없다. 그러나 정형화된 규칙이나 운동 기술을
Ⅰ. 개요
1891년 미국의 네이스미스(Naismith, J.A.)는 겨울 내 실내 체육관에서 무미 건조한 체조로 나날을 보내는 학생들에게 무엇인가 적당한 스포츠가 없을까 하고 생각하였다. 그는 학생들을 위한 새로운 실내경기의 창안에 몰두한 결과, 오늘날 겨울철 실내 스포츠의 꽃으로 불리는 농구를 고안하였다
3.2) Promotion & Feedback
Nintendo could use its social game to promote its hardware and software. It is more effective to play a game in person rather than just listening or watching advertisement. For example, as one way of promoting new product, Nintendo can provide a demo version that people can play Nintendo’s new product briefly. In that sense, if Nintendo starts releasing the social g
사용자의 움직임을 동잡음(motion artifact)으로서 감지하는 가속도 센서부(110), 혈류량을 측정하는 적외선 센서부가 내장된 이어폰 부(120), 상기 측정된 혈류양의 신호에서 상기 동잡음을 제거하는 노이즈 제거부, 상기 동잡음이 제거된 혈류량 신호를 기초로 심박수를 산출하는 심박수 산출부
① 사례
turning point
Korea's industrial development was in a relatively short period. The development of labor-management relations had in fact started the industrialization since the 1960s, and over 30 years substantial progress had been thorough. However, in such a short period of time, the political environment in Korea did not developed as much as the industry's growth. Currently the new world