line, they make a poem, they make that thing, the—what shall we call it, the Boss of all, the “Single Intelligence.”
The line comes (I swear it) from the breath, from the breathing of the man who writes, at the moment that he writes.
음절이 모여 만들어진 행은 시를 만들고, 유일한 지성을 만듦
행을 결정할 수 있는 사람은 바로 시인 자신이
(2) is the principle, the law which presides conspicuously over such composition, and, when obeyed, is the reason why a projective poem can come into being. It is this: FORM IS NEVER MORE THAN AN EXTENSION OF CONTENT. (Or so it got phrased by one, R. Creeley, and it makes absolute sense to me, with this possible corollary, that right form, in any given poem, is the only and exclusively possible e
Introduction
1. How did we select our topic.
Although we admit that it is quite a complicated subject, our group selected the “Legalization of homosexual marriage” issue for discussion topic. While we brainstormed about the topic, many subjects such as Cosmetic surgery or Smoking/Drinking came out but we decided it based on these 3 main standards.
1) Should be a sensitive issue which c
1. Shelley의 시적 특징
에섹스 귀족의 아들로 태어나 옥스포드 대학 중퇴. 그의 작품은 자유에의 동경과 이상주의적인 인류애를 바탕으로 한 것이 많으며, 절묘한 음악적 율동과 시적 영감이 풍부한 것이 특색이다. 30세의 생일을 맞기도 전에 젊은 나이로 세상을 떠났지만, 그는 일생동안 세상의 구
Ⅰ. 서론
18세기 말엽에서 대략 19세기 중엽 무렵까지는 낭만주의 문학의 시대요, 그것은 19세기 말이 가까워짐에 따라 자연주의로 진전한다. 낭만주의의 조류는 유럽 전역을 휩쓸게 되고, 러시아는 이 기운에 편승하여 서양 문학에 참여하게 되며, 19세기 후반에는 우수한 장편 소설로써 세계 문학에