및 특기를 활용할 수 있는 분야에서 근무하고 싶다고 기술하면 된다.
2. Education(Starting With the most recent)
-학교명, 소재지, 졸업일, 혹은 예정일(월/년도), 학위 전공 (복수전공/부전공)
최근 학력부터 기재하고, 지원하는 Position과 연관된 수강과목 (Relevent coursework 또는 Coursework includes)기재 <중략>
Educational—active engagement in problem solving (Twitter, engaging audience Q&A)
Escapist—immersion providing a respite from real life and work (parks, games)
Esthetic—immersion in cultural experiences (art, nature)
Passive entertainment occurs when people simply absorb an experience through their senses without much participation; this occurs when viewing
Educational)분야가 우선시 되어서 시작하게 되고 효과적인 방법을 찾기 위해 몰입과 참여를 요구하게 되었다.
따라서 테마가 있는 건축물을 지어서 미적인 요소(Esthetic)
가 추가 되었고 그 건물안에서 롤 플레잉, 구연동화, 쿠키 만들기 등 프로그램을 통하여서 흥미(Entertainment)를 유발하게 되었다.
일
34.4% of 20s : Never( or mostly not) drink alcohol
53.5%(-20.6% for 5 years) of 20s : Interest of cars
43.1% of 20s : Stay at home in holiday
(“Moving is Money!”)
After graduation of higher education
Because of bankruptcy of Lehman Bros. Holdings Inc., “Subprime Lending” and housing bubble in United States
Especially worse impact on economy of developed c
교과란 무엇인가
영원히 살 것처럼 공부하고 내일 죽을 것처럼 공부하라
-Benjamin Franklin-
제1절 교과의 본질
‘교과란 무엇인가’
교사에게 ‘교과란 무엇인가’ : 교과서 내용에 대하여 자신이 늘 해 오던 해석을 비판적으로 조사 할 때이다.
자신이 늘 교육내용(교과)라고 생각, 과연 교육내용은 무엇인