다른주로 가는 젊은층의 이주율이 높은데서 기인한다.
4. 기대수명(LifeExperience)
수명: 종의 구성원들이 질병과 사고가 없는 최적의 조건하에서 생존할 수 있는 평균연령
인간의 경우 80-90사이 , 가능한 최대 수명종족 중 가장 오래사는 인간 115년
갈라파고스 거북이 150년, 하루살이 하루
Current Situation – Market
IPTV
인터넷을 통해 소비자에게 디지털 텔레비전 서비스를 제공하는 시스템
사용자들이 원하는 시간에 콘탠츠를 골라서 볼 수 있음. 시청과 동시에 웹 서핑, 인터넷 전화를 통한 통신이 가능.
국내시장환경
정책 :IPTV 도입법안 표류
기술 : 중국, 일본과 협력하여
3.학교생활 및 사회활동(school life and social experience)
대학생활의 기본은 전공 공부이기 때문에, 여기에 우선순위를 두고 많은 시간을 투자했습니다. 아울러 대학생활의 꽃이라고 할 수 있는 동아리 활동을 위해, 중고등학교 시기부터 관심이 많았던 여행 동아리를 선택하고, 국내외 여행을 다니며 많은
life and Social experience)
◆ (초략)..... 배양교육에 참가하여 탁월한 능력과 성과를 보이며 좋은 성적으로 수료하였고, 한부모가정이나 맞벌이가정의 아동들을 위해 지역아동복지센터에서..... (후략)
4. 지원동기 및 입사 후 포부(Motive and Ambition)
◆ (초략)..... 역량을 발휘해 보고 싶습니다. 실제 수험교
life and Social experience)
▶ .......... (중략) .......... 지식을 전수 받을 수 있었고, 학문적인 성장과 발전을 이룰 수 있는 소중한 기회를 가질 수 있었습니다. 또한 예비 사회인으로서의 경험과 감각을 쌓기 위해 .......... (중략) ..........
4. 지원동기 및 입사 후 포부(Motive and Ambition)
▶ .......... (중략) .........
in
many Korean’s head.
1980’: We held two
major sports events. After that, demand of leisure made a huge increase.
2000’: New leisure styles appeared, such as internet games, web-surfing, SNS etc.
Self-development
Means the activity searching personal interests except business.
Including studying
for specific certifica-
tion or field trip to
make new experience
experience that thoughts are racing ⑤ distractibility
(i.e., attention too easily drawn to unimportant or irrelevant external stimuli) ⑥ increase in goal-directed activity
(either socially, at work or school, or sexually) or psychomotor agitation ⑦ excessive involvement in pleasurable activities that have a high potential for
painful consequences (e.g., engaging in unres
< Purchasing Goods in Second Life>
Ⅰ.Objectives & Reason
Nelson’s consumer behavior theory (1970) on experience goods and search goods is based on real life. After Nelson, Schoenheit Ingo suggests in his research, “Social Quality of Products”, 2004, experience goods, search goods and trust goods have different factors related to purchasers’ perception. Based on these theories, thi
experience itself. It is in our memory, not in our shopping bag.
Temporality (WOM) – at that time, at the cinema, go to the theme park,
Sociability (with friends)- most people go to cinema, if you didn’t watch the masterchef, but everybody at your work (next day) talk about it, you are not thinking that you are involved in them. Every day in your life is full of the entertainment. You
experiment recipe substitution books which uses in first time experiment, "first bread making of life" [Lee yang-ji(a cooking researcher)/Samsung Publishing company/12.01.2005]
The sugar is insufficient and have no taste. Investigated about Texture and Visual Preference of bread instead of Texture and Taste.
*Result
When adding gluten, texture got