DR. BURTON, the Chief Psychiatrist moves down the old hallway, face tense. He steps through a doorway into...
INT. MAXIMUM SECURITY - NIGHT
Security cells. Criminal maniacs sealed behind protective casings.
A GUARD stands before a heavy door.
GUARD
Hell of a night, huh Doc?
BURTON
Hells in here.
Hydraulics HISS. The cell door unseals.
INT. SECURE ISOLATION CELL
TRAIN WHEELS grinding against track, slowing. FOLDING TABLE LEGS scissoring open. The LEVER of a train door being pulled. NAMES on lists on clipboards held by clerks moving alongside the tracks.
CLERKS (V.O.)
몭 Rossen 몭 Lieberman 몭 Wachsberg 몭
BEWILDERED RURAL FACES coming down off the passenger train. FORMS being set out on the folding tables. HANDS straightening pens and pencils and ink
19세기 영국의 소설가·시인. 대표작은《귀향》,《테스》(1891),《미천한 사람 주드》등이다. 19세기 말 영국 사회의 인습, 편협한 종교인의 태도를 용감히 공격하고, 남녀의 사랑을 성적 면에서 대담히 폭로하였다.
석공의 아들로 잉글랜드 도싯주 어퍼보컴프턴 출생하였다. 1856년 도체스터 건축기사의
바다 벌레가 기어가는데 - 괴이하게 생긴데다, 말라깽이, 벙어리로, 무심하다.
4
정욕에 불타는 마음을 유혹하는 수단으로 만들어진
쾌락의 보석들이
빛을 잃고, 지녔던 광채들은 흐려져 검게 먹통이다.
5
흐리멍텅한 달빛 눈을 가진 물고기들이 가까이서
금박 칠한 장신구 바라보며
묻는다: 이 허영덩
바다 벌레가 기어가는데 - 괴이하게 생긴데다, 말라깽이, 벙어리로, 무심하다.
4
정욕에 불타는 마음을 유혹하는 수단으로 만들어진
쾌락의 보석들이
빛을 잃고, 지녔던 광채들은 흐려져 검게 먹통이다.
5
흐리멍텅한 달빛 눈을 가진 물고기들이 가까이서
금박 칠한 장신구 바라보며
묻는다: 이 허영덩
MISSION IMPOSSIBLE 2
By
Robert Towne
Revised. 12/4/99
NOTE: THE HARD COPY OF THIS SCRIPT CONTAINED SCENE NUMBERS
AND SOME "SCENE OMITTED" SLUGS. THEY HAVE BEEN REMOVED FOR
THIS SOFT COPY.
FADE IN:
A WORN SATCHEL (MOVING - DAY)
is being carried by a world weary middle European wearing a black
armband. VLADIMIR NEKHORVICH exits a gleaming building, pausing
for a moment, under a motto clearly visi
LEGEND OF DARKNESS
모
by
William Hjortsberg
모
모
TITLES ROLL:
CLOSE ON a finely-worked Medieval tapestry. In the
background, beyond the intricate foliage, stands a moated
castle where a troop of mounted hunters set out for the
chase with dogs and lances. In the foreground, a lovely
young maiden heads for the forest, carrying an armful of
flowers. The forest, stylistically rendered by the
weav
토마스 하디(Thomas Hardy)는 19세기 후반과 20세기 초에 걸쳐 소설가로 또 시인으로 활동했다. 하디가 작품활동을 해온 시기는 영국사회, 나아가 서구사회의 급변기였다. 사회적으로 18세기에 시작한 산업혁명이 이 시기에 절정에 달하여 도시화 및 기계화 현상을 촉진시켰다. 이에 따라 관련 노동자 계층의
종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul and Protestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God and the Bible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
『문화와 무질서』(Culture and Anarchy)는 1869년에 책으로 처음 출판되었고, 그 원래 형태로는 다시는 재출판되지 않았다. 1875년에 제 2 판 출판제의를 받자, 아놀드는 조심스럽게 전체 내용을 수정하였다. 잘못된 오식을 바로잡았고, 책 표제지(title-page) 뒷면의 유포본(Vulgate)에 제구(題句, motto)를 추가했으며