Design thinking? – 기원
전구만 발명하지 않고 전기시설을 함께 발명하여
사람들이 전구를 보다 유용하게 사용할 수 있도록 함
→ 소비자의 욕구와 요구를 파악한 Human-Centered Thinking
혼자 발명하지 않고 함께 연구
→ Collaboration
Design Thinking?
- “디자이너의
Design of the Business
1) Product
The mobile product we provide to customer is electronic passport. This electronic passport has many essential functions for tourists. This passport has necessary personal information for travel. But existing passport (old type passport) has chance that is stolen. Stolen passport can be abused for crimes but this electronic passport doesn’t have these ch
Intro – 종족의 설정 및 특징
IMF사태 이후 기업의 도산과 구조조정 등을 겪으면서 본격화되기 시작한 청년실업은 산업구조 및 경제환경의 변화와 불확실성의 증가로 청년층 노동시장의 수요와 공급의 불일치가 심화되면서 더욱 심각해지는 양상을 보이고 있음
이러한 청년층, 즉 15-29세 사이의
1. Business Description
On-Line game market has been growing since 2000.
BUT,
The Market needs fresh ideas and growth power.
SO,
Make a new business model!
Which
is
Related with On-line and Real life
We suggest new
Living value
Reflecting new life style
Grow your groceries
In Cyber world
&
Enjoy them
In Real world
2. Analysis Of The Proposal
Feasi
Design 체계 완성, ④ 지원역량 강화 등을 중점적으로 추진하였다. ‘글로벌 정보의 일관체계 구축’이라는 기본방향을 토대로 하여 ① 글로벌 표준 PDM의 효율적인 운영, ② PDM과 CAX와의 연계를 통한 설계정보의 정합성 확보, ③ 고객사/협력사와의 정보공유체계 구축을 추진 중이다.
PDM 분야의 추진전