Missing discourse in Global media & Terrorism에 근거하면 근본적인 해결방안이 아닌 정부의 임시방편적 대응이라고 볼 수 있다. 즉 Dyson은 사회 내의 폭력, 살인 사건들이 미디어의 폭력적인 내용에 의해 형성되는 수용자들의 삶의 방식과 사고에 밀접한 관계가 있다고 보고 미디어의 폭력성을 정책적으로 규제하
폭력의 굴레
-부산국제영화제 영화 <폭력녀> 감상문
제목에서부터 ‘폭력(violence)’이라는 직설적인 단어를 사용한 <폭력녀(missviolence)>는 한 가정의 비극적인 파멸을 통해 폭력이 남기는 상처를 깊게 들여다본 영화이다. 가장 관객과의 대화 시간을 갖고 싶었던 영화이다. 영화를 보면서 질문하고 싶은
Miss Moneypenny.
- Morning, Bond. - Sir.
Miss Moneypenny.
Thank you.
Goodbye, James.
Or should I say... "ciao, bello"?
Such a delicate touch.
Sheer magnetism, darling.
A man comes.
He travels quickly.
He has purpose.
Y:i He comes over water.
Y:i He travels with others.
He will oppose.
He brings violence and destruction.
Hello.
- Mr Leiter for you, sir. - Thank you.
Hello, Felix. How are you?
Y:i
miss
all the poison pigshit.
Oh, shit.
We got more
over here, Scotty.
Well, fuck me running.
Flash it before
you dig it out, okay?
Yeah, right.
Be careful of that crap.
Blood poisoning.
Yeah. Gas gangrene,
the coroner said,
just from touching
this shit.
Oh God.
Oh man, I think
Im going to barf.
Not in front
of those news assholes.
Far side of those trees.
Shouldve listened to my old man
and went
violence.
??
She comes back out of the car and moves to the cabin. A
porch swing, rotted and unusable, BANGS METHODICALLY against
the old wood of the house. Elizabeth fumbles for the keys
and drops them.
??
As she bends down to pick off, the "FOR RENT" sign snaps it
chain and swings down, missing her neck by inches.
??
Startled, she rips the sign off and tosses it onto the porch
with a LOUD BANG.