2. 발전단계 특징 - 제공하는 기능, 기술을 중심으로
(1) SNS 1.0 – Cyworld
초창기 SNS에 해당하는 SNS 1.0은 오프라인에서의 관계를 온라인 상으로 옮겨 만남을 용이하게 함으로써 이미 알고 있던 사람들끼리의 관계를 유지하고 발전시키고자 하는 목적을 가졌다. 따라서, 이 세대에 해당하는 SNS들 또
social and culture of genders equality as family friendship
Make compatible environment for work and home
School, society's reinforcement and make family culture
*Slower economic growth
*Weaken the sustainability of social security
*Changing business environment
and industrial structure
*Weakening of the gap of economy
한 개인의 생리적 상태, 감정, 동기, 인지, 신념 그리고 행동이 주변에 있는 타인에 의해 어떻게 영향을 받는지에 관한 문제를 다루는 사회적 영향이론(socialimpact theory)이라는 보다 큰 맥락 속에서 이해될 수 있다. 타인들이 영향의 근원이 되고 특정인의 표적(target)이 된 경우 그 개인이 받는 영향력은
cost
(운송비 최소화의 관점에서 원자재와 시장에 대한 접근성에 관심)
□ The integrated feasibility study (통합 타당성 검토)
▶ Technically feasible (기술적으로 가능여부)
▶ Economical to develop and operate (개발 및 운영의 경제성)
▶ Social and environmental impact (사회 및 환경적 영향)
▶ Public policies (공공정책)
Social Media Game has brought on profound impact on its users over the past few years. Unlike traditional arcade games, which had more emphasis on the completing and/or competition within the game, social media games have more emphasis on inter relationship between users and sustainability of the relationship. We believe the profound impact it has on its users and the medium it is based on(on-lin