1879년 발명왕 에디슨이 창업한 이래 120년이 지난 지금 GE는 세계적 초일류 기업으로 성장해왔다. 리더십이면 리더십, 혁신이면 혁신, 조직이면 조직 어떠한 분야의 성공 사례에서도 GE는 빠지는 경우가 없다. 그렇다고 GE에 시련이 없었던 것은 아니다. 80년대 초, GE는 낮은 이익 증가율, 자본 지출의 증가
Case Study1 - PURINA
[당시 상황]
① 상품화 단계에서 문제 발생.
② 1994년 퓨리나의 매출은 계속 하강 곡선을 그림.
③ 타 애완 동물 시장에 고급 브랜드들이 등장->소비자 브랜드 선택권이 넓어짐.
④ 아이디어 도출의 어려움. 미국 농무부에서 애완견 사료의 필수 영양소를 규정.
(다른 브랜드와 차별화
2) Facilities
- Marriott international
Marriott International is a leader and strong competitor in a variety of industries, including hotels and motels, food service, facilities management, retirement communities, and vacation interval ownership or time-shares. The Marriott family, the company's founders, owned a 21-percent interest in the company in the mid-1990s.
Marriott's primary enterpris
8) 지역사회 공헌 및 대사회적인 가족친화문화 확산 위해 노력
또한 근로자 가족들을 위한 가족친화 프로그램으로 다양한 사업장 초청행사들과
함께 부부대상 사내특강, 근로자 자녀야구단 활동, 주말농장 등을 운영하고 있으며,
사원과 가족들이 유연한 근무제도에 따라 남는 시간을 지역사
I. Executive Summary
- GAMEVIL, Inc. specializes in making games for mobile phones and was founded in 2000 by several graduates of SNU. The company currently has 104 employees and its revenue is 24.4 billion won as of 2009. The size of its capital is 2.75 billion won. Gamevil’s mobile games are played on various portable devices such as cell phones, MP3 players, and PMP. They are downloaded