지난 20세기 인류는 역사상 그 유래를 찾아볼 수 없을 만큼 참으로 극적인 정치적, 사상적 혼란과 경제 체제의 대립을 겪어왔다.
정치적으로는 민주주의, 제국주의, 파시즘, 공산주의의 등과 대립과 투쟁이 있었다. 20세기는 이념의 세기라고 불릴 정도로 극심한 이념대립을 겪었다. 냉전(coldwar)으로
Cold-War)
▶경쟁 국가의 정부 정보망에 침투해 정보를 빼 가는 행위
-세계 2위 보안업체인 미국 맥아피는 미국 영국 독일 등 120여개 국가 정보기관들이 각국 정부 정보망,금융 시스템 등을 공격할 소프트웨어를 개발하고 있고 네트워크 취약점을 분석하고 있으며 10~20년 후에는 '사이버 패권'을 잡은
I. Introduction of currency wars
War using the exchange rate policy has been sustainable like Europe’s exchange rate policy in the early 20th century and Japan’s exchange rate policy after World War II. Recently, Economic purposes such as restoring slowdown of economy due to financial crisis and recovery of trade deficit are combined with political purpose and retaliatory currency manipul
war, US showed their hegemony character in Persian Gulf War in 1991 and Iraq War in 2003. Of course Persian Gulf War in 1991 and Iraq War in 2003 had different US hegemony character and extent of US hegemony character. Although these two wars had different US hegemony character and extent of US hegemony character, we could discover US hegemony character in these two wars. First examine Persian Gu
18. 게임이론의 요건
1) 게임에는 2인 또는 2인 이상의 플레이어가 있어야한다. (참가자들의 최소한의 이익대립 존재해야함.)
2) 게임에서 상대적인 플레이어에게는 선택의 전략이 주어져야한다. (예: 2인이 하는 게임인 경우 일방에게 선택의 여지를 주지 않는 상황이라면 게임은 무의미하다. 상대편의