번역표기를 작성해주셨습니다. 위에 거명한 여러 교수님들께 깊은 감사의 말씀을 드립니다. 또한 오랫동안 기초자료를 모아 번역, 편집, 교열 기타 여러 가지로 많은 도움을 준 서울지법 서정 판사, 김석영 공군본부 법무과장, 서울대학교 21세기 세계속의 한국법의 발전교육연구단 정진석 박사, 서울법
종교적 저술은 다음과 같다. 말년에 아널드는 그의 평생의 지속적인 관심거리이고 진정한 핵심을 이루는 종교 문제를 다루어 〈성 바울로와 신교 St. Paul and Protestantism〉(1870)․〈문학과 독단 Literature and Dogma〉(1873)․〈하느님과 성서 God and the Bible〉(1875)․〈교회와 종교 Last Essays on Church and Relig
ofoffice)을 제거하기 위함이었다(vii).
토마스 아놀드(Thomas Arnold)의 아들 매튜 아놀드(Matthew Arnold)는 무질서와 혼란 억제의 중요성에 대해서 곰곰이 생각해 본 후에 다음과 같이 말하였다:
나에게 이러한 행동규칙은 실제로 유전적이다. 나의 아버지가 40년도 더 전에 쓰신 미출판 편지 중 한편에서,
1. Review of “The Great Transformation”
Karl Polanyi(1886-1954)
An Austro-Hungarian political economist
He tried to deal with the social and political upheavals that took place in England during the rise ofthe market economy.
The great transformation:
“The political and economic origins of our time”
Originally Published in 1944 and reprinted in 1957 by Beacon in Boston.
Polany
the recent renaissance of liberal/classical economic doctrines (what Polanyi would scornfully call the utopia ofthe "self-adjusting market") it seems that the issues restated and the doctrines evaluated by Polanyi are not so "old" after all. For this reason, even just twenty years after its publication, when the heyday of planned economics appeared to be carrying out Polanyi's proposed remedies