NintendoDS and Wii
Introduction
Two men entered a conference room in a Gangnam office tower in Seoul city. It was a cold, wintry day in November. They greeted each other cordially but with noticeable restraint. The CEO of Nintendo Korea, Mineo Kouda, was already waiting in a conference room. Taking seats on opposite sides of a large conference table, they settled down to begin discussions
About Nintendo
가정용 레저(leisure) 기기의 제조 및 판매 회사
1889년 카드게임을 만드는 교토(京都)의 전통 기업으로 출발
1949년 장난감 개발로 사업을 전환
1997년 비디오 게임 출시
1983년 패미콤 출시로 사업 구조 탈바꿈
1985년 슈퍼마리오 출시
1990년 소니, MS와 함께 세계적인 게임 회사로 자리매김
1. Nintendo 파헤치기
1) Segmentation
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2) Targeting
DS Wii
- 메인타겟 :
10대~30대 중반의 남성
게임 사용량이 가장 많으며 유행에 민감하고 특히 20대 이후의 남성은 경제적 능력을 가지고 있다.
- 신흥타겟 : 여성
여성의 게임에 대한 인식 변화와 그들을 위한 소프트웨어가 출시되고