Ⅰ. 영어회화예문(At the airport)
1. Dialogue 1
Officer : May I see your passport and landing card, please?
Peter : Yes, here you are.
Officer : Is this your first visit to Korea?
Peter : Yes.
Officer : What`s the purpose of your visit?
Peter : I`m here on business.
Officer : How long are you going to stay in Korea?
Peter : For about one month.
Officer : All right. That`ll be
private conscience.
I think that when statesmen forsake
their own private conscience...
...for the sake of their public duties...
...they lead their country
by a short route to chaos.
And we shall have my prayers
to fall back on.
Youd like that, wouldnt you?
To govern the country with prayers?
Yes, I should.
Id like to be there when you try.
Who will wear this after me?
Whos our next chancellor?
conscience right now...
is for a private citizen
to somehow be disappointed...
in the performance
of my duty.
Look, I was not criticizing you,
officer.
- Its just that...
- Step out of the vehicle.
Yah!
Thats my boy!
HOWARD: There.
Are we finished now?
Recite the alphabet.
A, B, C...
Backwards.
Hyah!
]Applause]
Way to go, Jamie!
]Whistles]
I didnt make it.
]Car alarm chirps]
TED: Hey, neighbor!
H
Conscience theory)의 부류에 속하게 된다고 Baker는 보고 있다.
영국 사회행정의 특성에서 잘 나타나듯이 사회양심론도 낙관적이고 문제해결 중심의 시각이란 점이 장점이 될 수도 있지만, 다음과 같은 단점을 가지고 있다.
첫째, 사회정책의 자비적 성격을 너무 강조한 나머지 국가의 역할에 대한 왜곡된 견
Conscience Theory)
Higgins의 주장에 따르면 이 가설은 1950년대 영국 사회정책학의 통설로서 애용되고, 그 이후 오늘날에 이르기까지 사회사업가 및 박애주의자들에게 큰 영향을 미치고 있다. John Barker는 이 가설의 내용을 다음 5가지로 요약하고 있다. 첫째, 사회정책이란 인간이면 누구나 갖기 마련인 타인