Sports World cup), 미국 주도의 CPL(Cyberatheletes Professional League)등 각종 국제리그가 치러지고 있는 명실상부 한 하나의 스포츠문화이다.
★국내 프로 e-sports 시장규모 전망 (단위 : 억원)
연도
2004
2005
2007
2010
증가율(%)
시장규모
267
395
774
1,207
28.6
※출처 : 삼성경제연구소, e-sports산업의 현황과 발전
professional soccer team
a. won the regular league in 2005
b. won the victory in the semifinal of play-off in 2005
c. entered PO6 in 2009
D. Interview with Ahn Jong Bok CEO (attach connected documents at the back of the report)
a. The teams which you want to do benchmarking
- Manchester United(UK)-A team which create 12억 per one p
Professional football in Korea began in 1983 with two professional teams(Hallelujah, Yukong) and three amateur teams(POSCO, Daewoo, Kookmin Bank) forming the nucleus of what is now the k-league
Promotion strategy
Ongoing World cup
Raising hometown fans
Sportainment = sports + entertainment
Media advertisement about K-league
SK Wyverns family marketing.
Amusement park for chil
1. 주제선정이유
우리가 게임산업과 문화라는 수업을 들으면서 과연 게임을 산업과 문화라고 부를 수 있는 점들이 얼마나 있을까에 대해서 한번 생각을 해 보았다. 산업과 문화라고 부를 수 있는 것들은 어떤 것들이 있을까 하고 알아보던 도중에 산업과 문화라고 부를 수 있다면 오늘날 소위 문화콘
Ⅰ. Korean professional baseball
1. Background
In military government period, government made 3S(screen, sex, sports) policy and encourage people to do it in order to decrease the number of participation of protests for liberalization, overthrowing military government, liberal democracy. Former president Chun duhwan, ordered commanded "try to do professional sports" Therefore, Lee hoyeon and L