1. 비젼의 시인
셸리의 시에서 예언자적인 면모를 볼 수 있다. 이 세상의 모든 억압과 압제에 종지부를 찍을 변화와 자유에 대한 신념을 표출한다. 그의 산문집 “시의 옹호”에서 시인의 대한 정의를 이렇게 내린다. 즉, “시인은 세상의 인정받지 못한 입법자, 다른 표현으로, 잘 알려지지 않은 입법자
Song of Myself", "When Lilacs Last in the Dooryard Bloom'd"
(4) Emily Dickinson(1830-1886)
"After great pain, a formal feeling comes--", "I heard a Fly buzz--When I died--"
-19세기 영국시-
(1) William Blake(1757-1827) : "The Chimney Sweeper"
from Songs of Innocence
"The Chimney Sweeper"
1 When my mother died I was very young,
2 And my father sold me w
Song of Myself", "When Lilacs Last in the Dooryard Bloom'd"
(4) Emily Dickinson(1830-1886)
"After great pain, a formal feeling comes--", "I heard a Fly buzz--When I died--"
-19世紀 英國詩-
(1) William Blake(1757-1827) : "The Chimney Sweeper"
from Songs of Innocence
"The Chimney Sweeper"
1 When my mother died I was very young,
2 And my father sold me w
song
Work and laugh the whole night long
"You happy"-"hearted roustabouts"
Pullin, poundin tyin, groundin
Big top roundininto shape
Keep on workin Stop that shirkin
Grab that rope,you hairy ape
Poundin, poundin
Poundin, poundin
Oh
Jostling and juggling. Fifteen minutes!
Step right up and get your tickets. Hurry, hurry now.
Hurry to the big sideshow. Thats why you go under the big top.
Fifteen big
Song of Myself"를 읽으면서 신비로운 자신의 내면을 살피는 능력이 시인이 되기 위해 갖춰야 하는 조건임을 이해했다. 1909년 발표한 그의 첫 시집 Poems는 19세기의 영국시를 모델로 삼았으며 특히 존 키츠(John Keats)의 난해한 시구, 리듬 및 구조의 영향을 받았다. 1913년 두 번째 시집 The Tempers가 친구인 파운드