Media Game has brought on profound impact on its users over the past few years. Unlike traditional arcade games, which had more emphasis on the completing and/or competition within the game, social media games have more emphasis on inter relationship between users and sustainability of the relationship. We believe the profound impact it has on its users and the medium it is based on(on-line and m
1.4.1.2. Sincerity
특히 social media 마케팅을 통해 전달되는 Contents는 진실해야 한다. social media는 사회적 네트워크, 곧 인간적인 관계에 기반한 매체이기 때문에 social media를 통해 유통되는 Contents는 Contents 공급자인 기업과 소비자간의 관계에 영향을 미치게 된다. 진실성이 없는 Contents는 이내 외면을 받을 수
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MP3 player 에 대하여
변화의 중심, MP3 player
MP3 player의 특징
User 의 특성
MP3 Player Types
플래시 메모리 가격 인하 효과
플래시 메모리 - 전체 원재료 매입비 중 35%이상 차지
최근 플래시 메모리 하락 - 가격경쟁 심화로 인한 마진
온라인 음악시장의 유료화 추세
음악파일 공유서
1. Leisure as Big Business
Changing demographics
11th largest industry profits in 2006
Annual revenues of over $100 billion
Triad—amusement, entertainment, recreation leisure activities
Entertainment content—live performances (theatre, musical concerts), interactive experiences (recreation, amusement parks, travel, gaming) and media (m
Media)라고 부르고 있다. 인기 있는 서비스로는 블로그, 트위터, 팟캐스팅, 위키 등 다양한 종류가 있으며, 계속해서 새로운 소셜 미디어 서비스들이 만들어지고 있다.
반면 전통적인 미디어시장은 고전을 면치 못하고 있다. 신문의 경우 구독률이 급격하게 떨어지고 있는데, 지난 2008년 한국언론재단이